ویدئو| اظهارات ظریف درباره موضوع حجاب و حقوق بشر در گفت‌وگو با سی.ان.ان انتصاب مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل‌رسانه شهرداری و مدیر منطقه سه شهرداری مشهدمقدس برگزاری نشست هم‌اندیشی بین دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی در خصوص برنامه‌ریزی‌های لازم برای ایام چراغ برات جانمایی و نصب ۳۳ نمایشگر شهری در مشهد پویش شمس، آموزش نکات بهداشتی و سلامتی زنان و کودکان به بانوان محلات حاشیه شهر مشهد + ویدئو هوای ۹ منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار دارد (۳ بهمن ۱۴۰۳) بازدید استاندار خراسان رضوی از سد شوریجه و تصفیه‌خانه‌های شماره ۷ و التیمور مشهد (۲ بهمن ۱۴۰۳) مهم‌ترین پروژه ایمن‌سازی رانندگی در بولوار وکیل‌آباد مشهد در حال اتمام است مدیر اجرایی مراکز معاینه فنی خودرو مشهد: ۲۰ درصد خودرو‌های زیر چهار سال در مرحله نخست معاینه فنی رد شدند آغاز رنگ‌آمیزی جداول طرح استقبال از بهار ۱۴۰۴ از ۴ بهمن‌ماه در مشهد افزایش ۲ برابری توفقگاه‌های ناوگان باری سنگین در ششمین دوره مدیریت شهری مشهد عضو هیئت‌علمی دانشگاه فردوسی مشهد: ۶۰ درصد پروژه سیاهه انتشار آلاینده‌های هوای شهر مشهد، تا پایان ۱۴۰۳ تکمیل می‌شود ارجاع ۷۹۱ مورد کشتار غیربهداشتی به مراجع قضایی در خراسان رضوی طی ۹ماهه ابتدایی ۱۴۰۳ سامان‌دهی کرانه کشف‌رود مشهد با احداث بوم‌پارک مسئول مرکز پالایش آلاینده‌های زیست‌محیطی شهر مشهد: سالانه ۲۵۰ هزار تن انواع آلاینده هوا در شهر مشهد منتشر می‌شود سهم ۶۴ درصدی منابع متحرک از آلاینده‌های محیط زیست مشهد رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد مطرح کرد: توجه ویژه به هوشمندسازی و تحقق شهر هوشمند در مشهد هوای کلانشهر مشهد امروز در شرایط سالم قرار دارد (۲ بهمن ۱۴۰۳) برگزاری سومین دوره مسابقات نوجوانان مشهدی با محوریت انقلاب اسلامی
سرخط خبرها

مشهدی‌های مشارکت‌جو | شهروندان در سال ۱۴۰۲ بیشتر برای کدام مسائل به ۱۳۷ زنگ زدند؟

  • کد خبر: ۲۲۰۰۵۴
  • ۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۱
مشهدی‌های مشارکت‌جو | شهروندان در سال ۱۴۰۲ بیشتر برای کدام مسائل به ۱۳۷ زنگ زدند؟
۶۲۶ هزار‌و ۵۸۷ پیام ورودی در سال گذشته (1402) در سامانه ارتباطات مردمی شهرداری مشهد ثبت شده است

یلدا مهدوی | شهرآرانیوز؛ بیست‌وهشت‌سال از راه‌اندازی سامانه‌ای برای شنیدن مستقیم «صدای مردم» گذشته است. سال ۱۳۷۵ بود که سامانه‌۱۳۷ شهرداری مشهد با سرشماره ۱۲۰ شروع به کار کرد. در ادامه و سال ۱۳۸۰ بود که در قانون چهارم توسعه این سرشماره به‌۱۳۷ تغییر پیدا کرد. سال ۱۳۸۶ نیز در متروپلیس مصوب شد که سرشماره ۱۳۷ در تمامی کشور‌های خاورمیانه به عنوان سامانه پاسخ‌گوی مسائل در حوزه شهری، قرار گیرد.

حالا در آستانه سی‌سالگی، این سامانه جایگاه خود را در میان زائران و مجاوران باز کرده است تا جایی که به گفته جعفر شاهرخی، رئیس مرکز ارتباطات مردمی‌۱۳۷ شهرداری مشهد سال گذشته ۶۲۶ هزار‌و ۵۸۷ پیام به دو صورت «قابل پیگیری» و «آنی» ثبت شد. او اعلام انتقادها، پیشنهاد‌ها و درخواست‌ها به سامانه ۱۳۷ شهرداری مشهد را مرهون توجه زائران و به‌ویژه همشهریان می‌داند و در‌این‌باره می‌گوید: شهروندی که مطالبه‌گری کند می‌تواند راهبرد و خط مشی به مدیران شهری ارائه دهد تا در برنامه‌ریزی‌های شهری این موارد منظور شود.

نکته دیگری که شاهرخی به آن اشاره دارد نقش پیام‌های مردمی در مدیریت شهری و اینکه مرکز ۱۳۷ حلقه رابط بین مردم و مدیریت شهری است. به گفته رئیس مرکز ارتباطات مردمی‌۱۳۷ شهرداری مشهد حوزه ساخت‌وساز، رفت‌وروب و اتوبوس‌رانی سه حوزه‌ای بود که بیشترین تماس‌های مردمی سال گذشته را از آن خود کرد.

روزی ۲۰۰۰ تماس

رئیس مرکز ارتباطات مردمی‌۱۳۷ شهرداری مشهد در ادامه و برای تکمیل گفته‌هایش به آمار این سامانه اشاره دارد: به طور میانگین روزانه بالغ بر ۲ هزار تماس دریافت، پاسخ‌گویی و پیگیری می‌شود. شاهرخی می‌افزاید: این آمار متوسطی که برای تماس‌ها ارائه شد مربوط به روز‌های عادی است؛ بنابراین باید به این موضوع اشاره کنیم که در مناسبت‌های خاص و در مواقع بحران این آمار تغییر می‌کند. برای نمونه می‌توان گفت در ایام مناسبتی نظیر نوروز و دهه پایانی صفر و سایر مناسبت‌ها، این آمار به ۴ هزار تماس در طول شبانه‌روز نیز افزایش 
می‌یابد.

ثبت ۶۲۶ هزار تماس ورودی با ۱۳۷ شهرداری

رئیس مرکز ارتباطات مردمی‌۱۳۷ شهرداری مشهد ثبت این میزان تماس مردمی را نشان‌دهنده اعتماد مشهدی‌ها به سامانه‌۱۳۷ شهرداری مشهد می‌داند و می‌گوید: نزدیک به ۵۵‌درصد تماس‌ها به صورت آنی از سوی کارشناسان سامانه‌۱۳۷ پاسخ داده می‌شود. در ادامه چنانچه پیام ثبت شده نیاز به پاسخ داشته باشد در دستور پیگیری قرار می‌گیرد.

او کم‌و‌کیف فرایند پیگیری‌های صورت گرفته برای پیام‌های مردمی را این‌طور توضیح می‌دهد: پیام‌های ثبت شده به مدیران شهری برای بررسی و اعلام پاسخ ارجاع داده می‌شود. در این باره نیز مدیران شهری و شورای اسلامی شهر همراهی درخور توجهی برای پاسخ‌گویی به پیام‌های مردمی داشته‌اند. بی‌شک این همراهی‌ها برای ارائه پاسخ سبب افزایش اعتماد مردم به این سامانه شده است.
شاهرخی این را هم اضافه می‌کند که مدیران موظف هستند در بازه زمانی نهایت هفتادودو‌ساعت، پاسخ را به واحد پاسخ‌گویی اعلام کنند و واحد پاسخ‌گویی نیز در قالب پیامک یا تماس تلفنی با شهروند تماس گرفته و نتیجه را منتقل می‌کند.

مشهدی‌های مشارکت‌جو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->